برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image
چند کاربرد قرص ماشین ظرفشویی در نظافت خانه.jpg

چند کاربرد قرص ماشین ظرفشویی در نظافت خانه

قرص‌های ماشین ظرفشویی بخشی از زندگی روزمره هستند، اما به احتمال زیاد شما از روش‌های خلاقانه مختلفی که می‌توان از آنها استفاده کرد بی‌اطلاع هستید. جدای استفاده از ماشین ظرفشویی , این راه های خلاقانه تقریبا بی حد و حصر به نظر می رسند. از تمیز کردن مبلمان با قرص ماشین ظرفشویی گرفته تا تمیز کردن کمد . . قرص های ماشین ظرفشویی برای از بین بردن لکه ها، و حل کردن چربی موجود در غذاهای پروتئینی طراحی شده اند

قرص ماشین ظرفشویی زیادی دارید؟

 

  • ما قرص ماشین ظرفشویی  را روی قابلمه‌ها و ماهیتابه‌های سوخته و روی درب فر روغنی آزمایش کرده‌ایم و از نتایج شگفت‌ زده شدیم. بنابراین ما به دنبال موارد دیگری در خانه خود رفتیم که می توانید با قرص های ماشین ظرفشویی تمیز کنید. در این مقاله با سایت مام پلاس شما را با چندین کاربرد قرص ماشین ظرفشویی آشنا می کنیم.

  • بنابراین جای تعجب نیست که بتوان از آنها برای تمیز کردن چیزهای فراتر از ماشین ظرفشویی استفاده کرد. شاید بخواهید چند قرص ماشین ظرفشویی بخرید، حتی اگر ماشین ظرفشویی ندارید

 

 

 

  • قرص‌های ماشین ظرفشویی حاوی مواد شیمیایی هستند که در آب به راحتی حل می شوند ، قرص ماشین ظرفشویی دارای سفیدکننده‌هایی است که به رفع لکه‌های سخت کمک می‌کند، و دارای آنزیم‌هایی است  که به سرعت مواد نشاسته‌ای و پروتئینی را در خود حل می‌کند و در نهایت سورفکتانت‌هایی هستند که پس از شستشو,  ظاهری درخشان به لیوان‌های شما می‌دهد.

  • با این ترکیبات منحصر به فرد قرص ماشین ظرفشویی  جای تعجب نیست که راه های متعددی برای استفاده از این قرص ها به جز تمیز کردن ظروف وجود دارد! چندین کاربرد قرص ماشین ظرفشویی که هرگز تصورش را نمی‌کردید ؛ بخوانید

 

 

  • 1. با قرص ماشین ظرفشوییی لکه های رنگی را از لباس های سفید پاک کنید

 

 

همانطور که در بالا ذکر شد، یک قرص ماشین ظرفشویی حاوی سفید کننده هایی است که باعث می شود به طور موثری لکه ها را از بین ببرد، بنابراین لباس های سفید را  درخشان کنید و خیلی تمیز . فقط یک قرص را داخل ماشین لباسشویی قرار دهید، و شما می بینید که چقدر خوب لکه های لباس سفید را تمیز می کند .

 

 

  • 2.با قرص ماشین ظرفشوییی مبلمان فضای باز را تمیز کنید

 

 

این یک یافته تقریبا غیر قابل باور است. چه کسی فکرش را می‌کرد که این زقرص های ماشین ظرفشویی کوچک می‌توانند به اندازه کافی قوی باشند تا خاک خشک شده روی مبلمان فضای باز را پاک کنند!؟ خوب، آنها این کار را انجام می دهند، و انجام این کار نیز بسیار آسان است. یک قرص ماشین ظرفشوییی را در آب گرم حل کنید و همانطور که معمولا انجام می دهید تمیز کنید.

 

  • 3.با  قرص ماشین ظرفشوییی فرها را تمیز کنید

 

 

می توانید از یک قرص ماشین ظرفشویی برای خلاص شدن از شر بقایای مواد غذایی کیک شده در فر استفاده کنید. کفسینی فر  را به مدت 10 دقیقه با آب گرم خیس کنید و سپس یک قرص ماشین ظرفشوییی را روی آن بمالید. در صورت وجود لکه هایی که به سختی پاک می شوند، می توانید تعداد قرص های استفاده شده و همچنین زمان خیساندن را افزایش دهید.

 

  • 4. با قرص ماشین ظرفشوییی آثار مداد رنگی را از روی دیوارها و اثاثه یا لوازم داخلی پاک کنید

  •  

 

آیا از اینکه فرزندانتان بی وقفه دیوارها و اثاثیه منزل را با مداد رنگی لکه دار می کنند، آزارتان می دهد؟ خوب، در اینجا یک راه حل ساده برای شما وجود دارد - قرص های ماشین ظرفشویی را در آب حل کنید و با دستمال روی لکه ها بکشید تا پاک شوند.

 

  • 5. با قرص ماشین ظرفشوییی لوازمات فلزی را پاک کنید

 

 

برای  صیقل دادن کارد و چنگال فلزی، و همچنین سینک فلزی آشپزخانه، با استفاده از قرص ماشین ظرفشوییی محلول در آب، نتایج چشمگیری را خواهید دید..

 



6. قرص ماشین ظرفشوییی می تواند لگن ماشین لباسشویی را تمیز کند

 

 

این نکته باعث می‌شود که ماشین لباسشویی شما جدید به نظر برسد و رشد میکروبی را متوقف کند. تنها چیزی که لازم است این است که دو قرص  ماشین ظرفشویی را در ماشین بیندازید و سپس آن را روی حرارت زیاد روشن کنید.

 

7.با  قرص ماشین ظرفشوییی توالت را تمیز کنید

 

  • با این نکته دیگر نیازی به تحمل یک توالت کسل کننده یا بدبو ندارید. قبل از شروع تمیز کردن روتین توالت، یک قرص ماشین ظرفشویی را داخل آن بیندازید. این کار لکه ها را از بین میبرد و شستشو را بسیار آسان می کند و توالت را درخشان می کند.

  • چند کاربرد دیگر برای قرص های ماشین ظرفشویی وجود دارد که این هفت مورد چشم نوازترین آنها هستند. آنها ثابت می کنند که استفاده از قرص ماشین ظرفشوییی واقعاً هیچ ضرری ندارد.

 

8 چیز  شگفت انگیزی که می توانید با استفاده از قرص های ماشین ظرفشویی تمیز کنید

 

 

  • 1.با  قرص ماشین ظرفشویی درب فر شما تمیز میماند

 

 

پختن غذا همیشه دشوار است . به خصوص اگر در داخل فر باشد. از یک قرص ماشین ظرفشویی آغشته به آب گرم استفاده کنید تا به راحتی شیشه و درب فر را تمیز کنید.

 

  • 2. تمیز شدن قابلمه و ماهیتابه با قرص ماشین ظرفشویی

 

 

قرص ماشین ظرفشویی به همان روشی که روی درب فر شما کار می کند، تابه های سوخته وو قابلمه ها را به راحتی تمیز می کند. در حالی که مطمئناً روش‌های دیگری نیز وجود دارد، این روش زمانی کار می‌کند که شما ناامید هستید.یک قرص ماشین ظرفشویی را با آب گرم حل کنید و روی جاهای سوخته بسابید و اسکاچ بکشید...

 

  • 3. لکه های  قهوه و چای را با قرص ماشین ظرفشویی از بین ببرید

 

اگر می توان از قهوه برای رنگ کردن منسوجات استفاده کرد، بهتر است باور کنید که اگر فوراً آبکشی نشوند، روی لیوان های شما تأثیر زیادی خواهد گذاشت. پاک کردن لکه‌ها می‌تواند سخت باشد و ممکن است به نظر برسد که همیشه اینجا هستند، اما تنها چیزی که لازم است آب گرم است (ظرف را 3/4 پر کنید) و یک قرص ماشین ظرفشویی (یا یک تکه از آن!). یکشاعت در آن بماند و بعد از یک ساعت باید بتوانید تمام لکه ها را با آب داغ بشویید. این ترفند مفید را با گلدان‌های گل، قاب‌ها و بطری‌ها را نیز امتحان کنید!

 

 

  • 4. سطل زباله را قرص ماشین ظرفشویی تمیز کنید

 

 

سطل های زباله ناخوشایند هستند اما نباید منزجر کننده باشند. پاک کردن فورا بقایای مواد غذایی که روی درب آن ریخته شده یا راه خود را به سمت پایین پیدا می کنند، سطل را نسبتاً تمیز نگه می دارد، اما بهتر است حداقل دو بار در ماه  آن را حمام کنید. ساده ترین راه برای انجام این کار: سطل را تا جایی که می توانید با آب گرم پر کنید و یک قرص ماشین ظرفشویی را داخل آن بیندازید. صبر کنید تا حل شود، سپس یک ساعت صبر کنید و سپس سطل زباله  را با آب داغ بشویید.

 

 

  • 5. یخچال شما با قرص ماشین ظرفشویی درخشان می شود

 

 

آیا نشت در یخچال شما رخ داده و شما به آن بی توجه بوده اید  و یک آشفتگی چسبنده را ایجاد کرده  است؟ تنها چیزی که نیاز دارید یک قرص ماشین ظرفشویی و مقداری آب گرم است. با پاک کردن مواد غذایی شل شروع کنید، سپس قرص را در آب گرم فرو کنید و از قسمت صاف آن استفاده کنید تا بقیه مواد را بتراشید. پاک کنید و با آب گرم بشویید.

 

  • 6. با قرص ماشین ظرفشویی سینک را برق بیاندازید

 

 

شگفت آور است که چقدر سریع کف سینک شما می تواند کثیف به نظر برسد. خراش های روی قابلمه ها و تابه ها و تغییر رنگ ناشی از مایعات تیره می تواند حتی تمیزترین سینک را کثیف به نظر برساند. یک سینک تمیز و براق مورد علاقه همه است، بله، اما اگر شما خسته شده اید، یک قرص ماشین ظرفشویی هم به عنوان یک ماده شوینده و هم به عنوان پد شستشو عمل می کند. فقط مقداری آب گرم در سینک بریزید و قرص ماشین ظرفشویی را با دستکش به اطراف بمالید. هنگامی که براق و جدید به نظر می رسد، با آب گرم بشویید.

 

  • 7. نشت روغن  ماشین را با قرص ماشین ظرفشویی تمیز کنید

 

 

 اگر خودروی شما در گاراژ یا در خیابان روغن نشت کرده است، یک قرص ماشین ظرفشویی می تواند به از بین بردن لکه کمک کند. بعد از اینکه تمام روغن جذب شد ، محل را خیس کنید و از یک قرص ماشین ظرفشویی برای تمیز کردن  لکه استفاده کنید. بسته به اندازه نشت ممکن است از چند قرص استفاده کنید. بگذارید مواد شوینده به مدت نیم ساعت یا بیشتر روی لکه بماند سپس با آب گرم بشویید.

 

 

  • 8. مبلمان پاسیو(گلخانه) پلاستیکی را با قرص ماشین ظرفشویی تمیز کنید

 

 

اگر متوجه شده اید که مبلمان پاسیو شما از نظر فرسودگی کمی بدتر به نظر می رسد، قرص های ماشین ظرفشویی راه حلی سریع و آسان برای تمیز کردن لکه های سرسخت هستند. یک قرص را در یک سطل آب گرم حل کنید یا از قرص ماشین ظرفشویی به عنوان یک پد شستشو برای از بین بردن لکه های سخت استفاده کنید. توجه: این بهترین عملکرد را روی پلاستیک دارد، و توصیه می‌کنیم روی یک ناحیه غیر قابل تشخیص آزمایش کنید تا مطمئن شوید که باعث تغییر رنگ نمی‌شود.

 

نکته احتیاطی : قبل از انجام هر یک از موارد فوق، دست های خود را با دستکش های ضد آب محافظت کنید.

 

 

 

آیا کاربرد شگفت انگیز دیگری برای قرص های ماشین ظرفشویی دارید؟ نکات و ترفندهای خود را در نظرات زیر با ما در میان بگذارید !

 

 


خاطره کلاه کج

خاطره کلاه کج

توضیحات بیشتر

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود